שמן מרווה מרושתת מבית אתריא בריאה מהטבע

שמן מרווה מרושתת

שם בוטני – Salvia Sclarea

שמן מרווה מרושתת – ישועה לעולם

המרווה המרושתת היא עשב מרפא ממשפחת השפתניים. היא אינה רעילה בניגוד לבת משפחתה המרווה הרפואית המכילה את הרכיב הרעיל Tujon.

שמה הבוטני Salvia נגזר מן המילה הלטינית Salvere שפירושה ישועה, והיוונים והרומאים ייחסו לכל מיניה יכולות ריפוי.

שמן מרווה מרושתת אתריא בריאה מהטבע 

צמח הבר מתנשא לגובה של 70–100 סנטימטרים, פרחיו קוצניים. השמן מופק בתום הפריחה, מקצוות הפרחים ומן העלים בשיטת הזיקוק באדים; הוא שקוף ובעל ניחוח אגוזים נעים. הוא עדין ובטוח לשימוש לכולם.

ארצות המקור הן סוריה, צרפת ואיטליה, ואולם המרווה המרושתת גדלה כיום במקומות רבים בעולם, בכל מקום שהאדמה אינה לחה.

בימי הביניים השתמשו בתמצית העלים לריפוי מחלות עיניים ולשטיפת גופים זרים שחדרו לעין. בשילוב עם דבש יצרו תמצית לטיפול בשלפוחיות, בדלקות חריפות, בבעיות במערכת השתן והעיכול, ובשילוב עם שמן קוקוס טיפלו בעקיצות עקרבים.

מרווה מרושתת - אתריא בריאה מהטבע 

שמן מרווה מרושתת – שפע יתרונות ושימושים

שמן מרווה מרושתת מרפה שרירים ומפחית התכווצויות וכאבים. הוא מעורר ומחזק את הגוף במצבי תשישות וחולשה כללית – נפשית ופיזית, למשל לאחר שפעת או מחלה ממושכת. שמן מרווה מרושתת מאזן ומחזק את תפקודי הכליות, יעיל לטיפול בהזעת יתר ומוריד לחץ דם גבוה.

הנפש ומערכת העצבים

שמן מרווה מרושתת גורם לתחושת התעלות והתרוממות רוח, ומשפר את מצב הרוח במצבים של תשישות נפשית. בשל יכולתו לאזן את מערכת העצבים, הוא מרגיע, מפיג חרדות ומתחים ומטפל ביעילות בדיכאון קל ובמיגרנות שנובעות ממתח. הסינים מטפלים כבר אלפי שנים במיצוי שמן מרווה מרושתת בבעיות הנוגעות לתפקוד המוח.

מערכת העיכול

למרות שבארץ לא ניתן רישוי לשימוש בשמנים אתריים בבליעה למעט מקרים חריגים והשימוש במקרים הללו הוא באחריות המשתמש והמשתמשת בלבד חשבנו שיעניין אתכן ואתכם לדעת גם ששמן מרווה מרושתת מונע עוויתות והתכווצויות ותורם לתהליך עיכול תקין; עוצר שלשולים, מגביר תיאבון, תוקף חיידקים ומפחית גזים ונפיחות, מפסיק שיהוקים וגיהוקים, משחרר מעצירות ומפחית כאבי מעיים. בלקיחה פנימית ובהתאם לרשום מעלה יש כמובן להתייעץ עם ארומתרפיסטים מוסמכים טרם טיפול באופן הזה.

עור

שמן מרווה מרושתת עדין מאוד ומתאים לכל סוגי העור: עור רגיש, עור יבש ומבוגר ועור שמן ופגום; השמן מכווץ נקבוביות, יעיל במצבי אקנה – מרגיע עור מגורה ודלקתי, ומטפל בבעיות קרקפת וקשקשים. הוא אנטי דלקתי ואנטי פטרייתי, מאיץ התחדשות רקמות ומסייע לריפוי כוויות, חתכים וחבורות.

מערכת המין והרבייה

שמן מרווה מרושתת הוא מאזן הורמונלי לנשים; מחזק את הרחם, מזרז הופעת מחזור ומסייע להסדרתו, מפחית את התסמינים של תסמונת קדם־וסתית (PMS ומקל על כאבי מחזור והתכווצויות.

השמן מעורר תשוקה מינית ויעיל לטיפול באין אונות. הוא מעורר ייצור אסטרוגן, ומטפל בדיכאון אחרי לידה.

בעת הלידה הוא מרגיע את היולדת ואת הכאב ובו זמנית מגביר את הצירים.

מערכת הנשימה

המרווה המרושתת מקלה על דלקות בדרכי הנשימה; השמן מתאים לטיפול באסטמה – מרפא התכווצויות בסמפונות ומרגיע חרדה הנוצרת מן הכיווץ.

אזהרות

אסור לשימוש במהלך ההיריון ולנשים הסובלות מעודף אסטרוגן – כן מומלצת מאוד למהלך הלידה. עשוי לגרום לדימום רב בזמן הווסת.

לרכישת שמן אתרי מרווה מרושתת מבית אתריא בריאה מהטבע - הקליקו כאן

לרכישה עכשיו

הצצה לחנות שלנו