שמן ברגמוט מבית אתריא בריאה מהטבע

 שמן ברגמוט

 שם בוטני – Citrus Bergamia

הברגמוט הוא עץ הדר קטן וירוק עד ממשפחת הפיגמיים, פירותיו צהובים־ירקרקים ואינם טובים למאכל. העץ גדל טבעי באסיה הטרופית, בחוף השנהב ובמחוז קלבריה בדרום איטליה.

השמן מופק מסחיטת קליפת הפרי בעודו ירוק. שמן ברגמוט הוא המובחר בין שמני ההדרים, ריחו רענן ומתוק. הרכבו הכימי אינו כשאר ההדרים; כרבע עד שליש מתכולתו הוא החומר אסטרים, והוא הסיבה לניחוח הנהדר ולהשפעתו המרוממת.

שמן ברגמוט משמש שנים רבות בתעשיית המזון, הבשמים והקוסמטיקה, והוא אחד הרכיבים בתה ארל גריי. ברפואת הצמחים המסורתית באיטליה, השתמשו בו לריפוי מלריה, להורדת חום ולהשמדת תולעים במעיים.

ברגמוט - אתריא בריאה מהטבע

 שמן ברגמוט – שפע אפשרויות לטיפול בעור

שמן ברגמוט הוא אנטיספטי, מחטא, מטהר, מרענן ומאיץ חידוש רקמות. הוא מטפל ביעילות במגוון מחלות עור ובהן: פסוריאזיס, אקזמה, סבוריאה ופצעי בגרות. השמן מזרז ריפוי פצעים וכיבים בעור, מרגיע כוויות קור וגרד, מפחית צלוליטיס ובצקות ומעכב את התרבותם של חיידקים מסוימים, במיוחד חיידק ההרפס. אפשר להוסיף את השמן לקרם פנים או לשמן חוחובה טהור. שמן ברגמוט מאזן לחץ דם ויעיל לטיפול בדליות ובוורידים בולטים.

מערכת הנשימה

שמן ברגמוט מכייח, מקל במצבי ברונכיטיס וסינוסיטיס, משכך כאבי גרון ודלקת שקדים ומחזק את מערכת החיסון בזמן שפעת והתקררות. אפשר להשתמש בו להורדת חום. 

שמן ברגמוט – טיפול משולב לגוף ולנפש

שמן ברגמוט מרגיע במצבי חרדה, מרומם את הנפש, משחרר ומאזן. השמן מטפל בדיפרסיה ומעורר חוש הומור. השמן אינו ממריץ ויעיל לטיפול בהיפראקטיביות ובעיות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים.

פרי ברגמוט - אתריא בריאה מהטבע

מערכת העיכול

למרות שבארץ לא ניתן רישוי לשימוש בשמנים אתריים בבליעה למעט מקרים חריגים והשימוש במקרים הללו הוא באחריות המשתמש והמשתמשת בלבד וכמובן שיש להיוועץ בארומתרפיסטים מוסמכים, חשבנו שיעניין אתכן ואתכם לדעת גם ששמן ברגמוט מחזק את הקיבה, מסייע לשלל בעיות עיכול ומרגיע עוויתות. השמן משמיד תולעים וטפילים, משלשל ומרגיע כאב מעיים ומטפל בדלקות בכל חלל הפה.

מין ורבייה

שמן ברגמוט נוגד עוויתות ומפחית התכווצויות ברחם. הוא מטפל בזיהומים ובדלקות ומקטין ציסטות. שמן ברגמוט הוא אחד השמנים היעילים לטיפול בדלקות חוזרות בדרכי השתן, דלקות הנגרמות לרוב עקב חרדה או דיכאון.

שמן אתרי ברגמוט - אתריא בריאה מהטבע

שימושים

לטיפול בפרונקלים: מוהלים 4 טיפות ברגמוט בחצי ליטר מים פושרים, ומניחים רטיות על הפצעים.

לטיפול באבנים בכיס המרה: מוהלים 15 טיפות שמן ברגמוט ב־30 מ"ל שמן זרעי ענבים, ומורחים בצד ימין בבטן העליונה, במקום שבו נמצא הכבד, לפחות חודשיים. יש למרוח טיפה גם בפתחי האף, לשם הרגעה. חשוב לערוך בדיקת רגישות לפני השימוש.

מוהלים 4 טיפות שמן ברגמוט בחצי ליטר מים רותחים, מכסים את הראש במגבת מעל קערת המים ושואפים את האדים. בשילוב עם שמן אקליפטוס, הוא יעיל ביותר למניעת פצעי הצטננות.

לטיפול בדלקות בדרכי השתן: יש למהול 4 טיפות באמבט המלא עד חציו.

לטיפול בדליות: מוהלים ארבע טיפות שמן באמבט, לפחות פעמיים בשבוע לחודשיים.

ברגמוט - אתריא בריאה מהטבע

אזהרות

שמן הברגמוט שלנו נטול ברגפטן; זהו שמן נטול פורקומרינים (FCF), והשימוש בו אינו מעלה את הרגישות לשמש ולכן אין בעיה עם חשיפה לשמש לאחר השימוש בו.

יחד עם זאת, במידה ונעשה שימוש בשמן ברגמוט שאינו FCF כמו במקרה שלנו, חשוב לדעת כי שמן ברגמוט הוא שמן פוטוטוקסי חזק, ומגביר את הרגישות לשמש גם בהרחה. ולכן רצוי להשתמש בו לפחות 12 שעות לפני החשיפה לשמש.

חשוב לעשות בדיקת רגישות טרם השימוש בשמן ברגמוט, השמן עלול לגרום לפריחה או לכתמי עור לבני אדם הרגישים אליו.

לרכישת שמן אתרי ברגמוט מבית אתריא בריאה מהטבעהקליקו כאן

לרכישה עכשיו

הצצה לחנות שלנו