שמן אשכולית מבית אתריא בריאה מהטבע

שמן אשכולית

שם בוטני: Citrus paradisi

מוצא האשכולית מפלורידה, קליפורניה, ברזיל ואסיה, והיא גדלה גם בישראל. הצמח ירוק־עד ומשתייך למשפחת הפיגמיים, פירותיו עגולים וצהובים ופרחיו לבנים. השמן מופק בכבישה קרה של קליפת הפרי וריחו הדרי, מרענן ומעט מר.

ההדרים שימשו בעיקר לצורכי פולחן ורפואה בעת גילויים באירופה, ובין היתר השתמשו בהם למניעת מחלות מדבקות כמו הדבר. בימי הביניים השתמשו בכל חלקי הפרי לטיפול בדלקות גרון, באנגינה ובצפדינה, להקלה על בחילות ולטיפול בתולעי מעיים.

שמן אשכולית

שמן אשכולית – עתיר שימושים לכל מערכות הגוף

השמן נוגד חיידקים ורעלים, מחטא ומטהר, מחזק וממריץ. שמן אשכולית מאיץ את פינוי השתן ומטהר את הכליות. הוא מחזק את שורשי השיער ומעודד את צמיחתו. למרות שבארץ לא ניתן רישוי לשימוש בשמנים אתריים בבליעה למעט מקרים חריגים והשימוש במקרים הללו הוא באחריות המשתמש והמשתמשת בלבד ובהמלצת ארומתרפסיטים מוסמכים חשבנו שיעניין אתכן ואתכם לדעת גם ששמן אשכולית, בהתאם לספרות המקצועית טוב לגרגור בעת גודש בגרון. באשכולית אחת (הפרי עצמו) יש כמעט את כל תכולת הסידן היומית המומלצת, ויטמין C, זרחן ואשלגן.

מערכת החיסון

שמן אשכולית מעודד את פעילות מערכת הלימפה ומנקה אותה. השמן ממיס ליחה וסופח נוזלים; מטפל ביעילות במצבים של אגירת נוזלים ובצקות ומנקה רעלים שהצטברו בגוף. 

האשכולית נוגדת גידולים, ומומלץ לעסות את אזור הגידול בשמן אשכולית מהול בשמן נשא (כמו שמן שקדים או שמן זרעי ענבים) או לטבול באמבט.

מחזור הדם

שמן אשכולית מכווץ כלי דם ועוצר דימום. הוא ממיס שומנים בדם ומוריד לחץ דם גבוה שנגרם בשל היצרות כלי דם.

מערכת העיכול

שמן אשכולית מעורר פעילות כבד והפרשת מרה, ממיס הצטברות כולסטרול ואבני מרה ומטפל בכבד שומני.

עור

שמן אשכולית מכווץ ומחטא, בעל השפעה ממריצה על העור ועל הקרקפת; מעורר עור עייף ומטפל ביעילות בעור שומני, בנקבוביות פתוחות ובאקנה. שמן אשכולית ממיס שומן וצלוליטיס ומפיג ריחות רגליים.

מערכת השלד והשרירים

שמן אשכולית יעיל לטיפול בחולשת שרירים ודלקות. לאחר אימון מאומץ מומלץ לעסות את השרירים בשמן אשכולית להפחתת כאבים ונוקשות.

שמן אשכולית – כמה טיפות של שלווה ומזור לגוף ולנפש

מערכת העצבים

שמן אשכולית מחזק את מערכת העצבים המרכזית ואת המערכת הסימפתטית. הוא טוב לטיפול בפציאליס (שיתוק עצב הפנים) ומטפל בסיאטיקה (אישיאס) ביעילות רבה. השמן יעיל לטיפול בטיניטוס (צלצולים באוזניים) ובחוסר שיווי משקל. הוא מפחית כאבי ראש ומיגרנות המלווים בחילות וסחרחורות, וטוב לטיפול באלצהיימר.

נפש

שמן אשכולית מרומם את מצב הרוח, מעורר תחושות טובות ועוזר לשמור על אופטימיות. השמן אנטי־דיכאוני, מרגיע ומפיג מתחים וחרדות ותחושות כמו כעס, קנאה וטינה. השמן מסייע למכורים לסמים ולאלכוהול בתהליך הגמילה.

אזהרות

שמן אשכולית הוא פוטוטוקסי, אף על פי שמכיל כמות קטנה של הכימיקל קומרין, ומגביר את הסכנה לכתמי שמש. מוטב להשתמש בו בשעות הערב, המחמירים יאמרו כשתים־עשרה שעות לפני החשיפה לשמש.

 יש להשתמש בשמן אשכולית רק לאחר שנמהל בשמן נשא כדוגמת שמן שקדים או זרעי ענבים.

בכל מה שקשור ללקיחה פנימית יש להיוועץ בארומתרפיסטים מוסמכים ומוסמכות כפי שצויין במאמר.

לרכישה עכשיו

הצצה לחנות שלנו