פטרת ברגליים ובציפורניים - איך נפטרים מזה

פטרת ברגליים ובציפורניים היא אחד הזיהומים העקשנים והטורדניים ביותר המוכרים לנו והטיפול בה מחייב התמדה ועקביות.
    
פטרת היא בעצם זיהום פטרייתי של הציפורניים, תופעה לא נעימה שעלולה להימשך זמן רב.  פטרת נוצרת כאשר פטריות גדלות מתחת לציפורניים, מתחפרות מתחתיהן וגורמות להן לעיוות מצורתן המקורית.
    
סימן מעיד לפטרת ברגליים ובציפורניים הוא הופעת נקודה לבנה או צהובה מתחת לקצה הציפורן, אשר בהמשך מתעבה ומעוותת את הציפורניים במקביל להתפתחות הזיהום.
    
כאשר קיימת מעורבות של חיידקים, עלולה אף להתפתח דלקת המלווה באדמומיות בעור שמסביב לציפורן וכן בכאבים  עזים - במיוחד כאשר הפטרייה גדלה מתחת ולתוך הציפורניים ובמקרים חריפים אף מפרידה את הציפורן מבסיסה, ועשויה לגרום לכאב באצבעות ולריחות לא נעימים.
   
חשוב לדעת גם כי אנשים הסובלים מהזעת יתר בכפות הרגלים חשופים יותר להדבקות בפטריה. לכן, על מנת למנוע הידבקות יש לשמור בקפדנות על תנאים סניטריים והיגייניים נאותים בכל הנוגע לכפות הרגליים והידיים – לשטוף אותן עם סבון ולנגב את הרגל ובין האצבעות היטב.
etheria - פטרת בציפורניים

טיפול חיצוני

שימו לב לגרביים ולנעליים שלכם.
    
מומלץ ללכת עם גרביים העשויות 100% כותנה ובסוף השימוש לכבס אותן בהרתחה של 90 מעלות צלזיוס. כך עשו גם עם מגבות אשר בהן השתמשתן לייבוש הרגליים או פשוט עברו לשימוש במגבות נייר חד פעמיות.
    
השתדלו לנעול נעליים פתוחות ומאווררות – נעליים סגורות יוצרות סביבה לחה וחשוכה, שהיא כר גידול אידיאלי להתפתחות פטריות.
    
ניתן להשתמש גם בטלק נגד פטריות על מנת למנוע הדבקה חוזרת וכן בשמן אתרי עץ התה.
אתריא - פטריות בציפורניים

טיפול פנימי

מחקרים קליניים רבים מראים כי חיזוק המערכת החיסונית באמצעות שינויים בתזונה לצד שימוש בצמחי מרפא ובתוספי תזונה, מועיל במניעת התפתחות פטריות. חשוב:
    
  • להגביר צריכה של ירקות, פירות דגנים מלאים וקטניות.
  • להגביר צריכת מזונות עשירים בסיבים.
  • שתייה מרובה של חליטות צמחי מרפא, מיצי ירקות ומים.
  • הגברת צריכת מזונות המכילים ויטמין C, ויטמין A ואבץ.
  • הפחתת צריכה של פחמימות פשוטות, של חלב ומוצריו וכן של שומן רווי, אלכוהול ומזונות מעובדים ותעשייתיים המייצרים ליחה וחום לפי הרפואה הסינית – סביבת גוף פנימית לחה מהווה סביבה טובה לפיטריות להתפתח.
ETHERIA - פטרת בציפורניים
שמנים אתריים ידועים כטיפול יעיל בפטרת ציפורניים ופטרת בעור, בדגש על שמנים נוגדי פטריות, אנטי בקטריאליים ושמנים התומכים במערכת החיסונית, במערכת העיכול ובכבד בפרט. 
     
נדגיש כי טיפול טבעי בפטרת ציפורניים חייב להיות עקבי ולשמור על רצף, על מנת לחסל את
הפטרת בתוך מספר חודשים.
   
אתריא מציעה מבחר שמנים אתריים איכותיים המוכרים כיעילים בטיפול בפטרת:
    
  • שמן אתרי רוזמרין – יעיל נגד הפטריה בזכות תכונותיו כמחטא וקוטל נגיפים וזאת בנוסף להשפעתו המיטיבה על מערכות אחרות בגוף (כיס מרה וכבד, כאבי שלד, איזון כולסטרול שיפור מצב נפשי ועוד).
  • שמן אתרי עץ התה - ידוע בעיקר בזכות תכונותיו האנטי דלקתיות, אנטי ויראליות ואנטי פטרייתיות, בהיותו מגביר טבעי של מערכת החיסון וכן בהיותו שמן אנטיספטי מחטא בעל עוצמה גבוהה. בזכות תכונות אלו, שמן עץ התה מחטא ומחסל את הזיהום הנגרם כתוצאה מהפטרת.
  • שמן אתרי לבנדר – שמן אנטיספטי, אנטי דלקתי, אנטי פטרייתי ואנטי ויראלי, בעל תכונות נוגדות זיהום מתאים לטיפול בפטריה בכף הרגל, וכמעט בכל סוגי הוירוסים, החיידקים והפטריות.
  •  שמן אתרי אורגנו – שמן בעל תכונות מיטיבות רבות ומגוונות: אנטי ויראלי, אנטי חיידקי, אנטי פטרייתי, אנטי פרזיטי, נוגד חימצון, אנטי דלקתי, אנטי אלרגני ומסייע למערכת העיכול.

לרכישה עכשיו

הצצה לחנות שלנו