מיגרנה – איך מורידים את זה מהראש

מיגרנה היא אחת התופעות הקשות של חיי האדם המודרני ויכולה להקשות על תפקוד יומיומי עד כדי נטרול מוחלט וחוסר יכולת לתפקד.

ההשלכות של המיגרנה יכולות להיות לא קלות ומלוות בהקאות, רגישות לאור ולרעש, רגישות לריחות מסוימים וכמובן בחילות וכאבים.

מיגרנה יכולה להיגרם עקב מגוון רחב של סיבות שחלקן גנטיות, חלקן רפואיות וחלקן תלויות באורח החיים של האדם ובאלמנטים הקשורים בתזונה, בפעילות גופנית שהוא מבצע או לא מבצע ובלחץ נפשי.

גורמים נוספים שעשויים להביא לקיום מיגרנה הם אלמנטים תורשתיים וכן גורמים הקשורים במזג האוויר, דוגמת חילופי עונות.

מיגרנה - אתריא בריאה מהטבע

על פי רוב, מאופיינת המיגרנה בכאב חד באחד מצדי הראש, כאב פועם וחזק שהופך חזק יותר  בעת מאמץ. פעמים רבות יכולים התקפי מיגרנה להתפשט לראש כולו.

מאפיינים נוספים של התקף מיגרנה הם מתח ואי שקט, בחילות, הקאות, עצירות או שלשול, הפרעות בריכוז וביכולת המיקוד והחשיבה, רגישות לאור ותחושה של כבדות בראש ובעיניים.

רוב התקפי המיגרנה שכיחים יותר אצל גילאי 20 עד 40, אך גם ילדים צעירים עשויים לסבול ממיגרנות.

בקרב גילאי 50 ומעלה הסובלים מכאבי ראש חזקים, על פי רוב לא מדובר במיגרנות, אלא בבעיה רפואית אחרת הדורשת בדיקה רפואית.

גם היום, הרפואה המערבית עדיין אינה יודעת באופן מדוייק וחד משמעי מהי הסיבה להופעת מיגרנה ומהי הדרך האולטימטיבית לטיפול בה.

מיגרנה - ETHERIA CREATION OF NATURE

 טיפול במיגרנות ברפואה הסינית

על פי הרפואה הסינית, מיגרנות יכלולת לנבוע ממספר סיבות שונות. אחת הבולטות שבהן היא סטגנציה או "היתקעות" של צ’י (האנרגיה) הכבד. משמעות הדבר היא כי האנרגיה התפקודית של הכבד 'תקועה', מצב הנובע בדרך כלל בשל כעס עצור או חוסר יכולת כרונית של אדם לבטא את רגשותיו אבל גם עקב היעדר תנועה בחיי האדם כמו חוסר פעילות גופנית, עבודה בעלת אופי ישבני ועוד. כאבי ראש אשר קשורים לכבד נוטים לגרום ללחץ בצידי הראש מתוך השפעת מרידיאן כיס המרה, המחובר באופן הדוק לכבד.

סטגנצייה או "תקיעות" של צ'י הכבד עלולה להיגרם כתוצאה גם מאורח חיים אינטנסיבי מדי, רווי לחץ וסטרס נפשי, ומאידך, גם מניהול אורח חיים משעמם וחדגוני, שכתוצאה מתחושת חוסר תכלית וחוסר מטרה מפתח תחושות של כעס, עצבנות, מתח ותסכול המצטברים לאורך זמן.

ETHERIA - מיגרנה

 מיגרנות ותזונה נכונה

דיאטנים קליניים רבים מציינים את המזונות הבאים ככאלה העלולים לעורר התפתחות מיגרנות:

  • קפאין (בצריכה של מעל 200 מ"ג ביום)
  • אלכוהול (במיוחד יין אדום)
  • מונוסודיום גלוטמט (בכמויות גדולות על בטן ריקה)
  • גבינות שמנות
  • נקניקים מעובדים
  • ומאידך גם צום או אי אכילה מספקת.

עם כל זאת, יש לנהוג באחריות מירבית בעניין זה. הפחתה כוללת או דרסטית של כל המזונות החשודים בגרימת מיגרנה עלולה להיות טריגר להפרעות בריאותיות אחרות. יש לבדוק היטב את התפריט הספציפי שלכם ובכל מקרה להתייעץ עם מומחה על סמך הנתונים האישיים. 

יודגש כי מבחינה מחקרית, לא הצטבר בידי מדע הרפואה עד כה מידע חד משמעי על תרומתם האמיתית של מוצרי מזון רבים להתפתחות מיגרנה, כך שהדרך הנכונה ביותר להעריך את השפעת כל גורם על התפתחות המיגרנה היא לנהל רישום מסודר של מוצרי מזון שאכלתם, וזמני הופעת המיגרנה, ורק לאחר שנאספו נתונים אלו, לבצע הערכה של הקשר האפשרי ביניהם.

טיפול טבעי במיגרנה

טיפול טבעי במיגרנה חייב לקחת בחשבון את כל המאפיינים והנתונים על בריאותו של האדם, הרגליו, אורח חייו ועוד. הטיפול הטבעי הוא מקיף וכולל, בדרך כלל לא מלווה בתופעות לוואי ומחזק את המערכת החיסונית.

לדיקור סיני יש היסטוריה ארוכה ומוצלחת של טיפול בכאבי ראש מסוגים שונים ובינהם גם מיגרנה. דיקור נכון ומותאם אצל מטפל מוסמך, לצד הפחתת לחץ נפשי, מנוחה וביצוע שינויים תזונתיים מושכלים עשויים לתרום להפחתה או להיעלמותה של המיגרנה. הישארות בתנועה והתמדה בפעילות גופנית מסייעת גם היא לטיפול יעיל במיגרנה.

שמנים אתריים לטיפול במיגרנה

  • שמן אתרי מנטהמרענן, פותח ומקליל את כאבי הראש. לדילול בשמן נשא ומריחה באזור הרכות בהתאם לצורך. ניתן גם לרסס או לנדף בחדר באמצעות מבער.
  • שמן אתרי לבנדרמרגיע, מוריד את רגישות מערכת העצבים. לשימוש בהדפה (במבער או במכשיר דומה אחר), למריחה על גבי העור לאחר דילול בשמן נשא.
  • "מיגרה בלנד" מבית אתריא - לשימוש בהדפה במבער. ניתן גם לשימוש בהרחה ישירות מהבקבוק. מכיל לימון, ברגמוט, מנטה ולבנדר הפותחים את החושים ומרגיעים.

לפרטים נוספים ולרכישה לחצו כאן

לרכישה עכשיו

הצצה לחנות שלנו