שמן אתרי גרניום מבית אתריא בריאה מהטבע

שמן גרניום

שם בוטני: Pelargonium gravelons

מאות זנים יש לגרניום, אבל רק מאחדים מהם מפיקים את השמן האתרי, בעיקר באי ראוניון, במצרים, במרוקו ובאלג'יר; מזקקים באדים הן את עלי הגרניום והן את פרחיו הוורודים, ומקבלים שמן בניחוח מרענן ופרחוני.

ברפואה העממית השתמשו בשמן גרניום לטיפול בבעיות בשיער, בעור ובמחזור הדם, וגם – לחיזוק מערכת העצבים. יהודי תימן הוסיפו אותו לתערובת שהכינו לטיפול בדלקת הרחם ולהורדת חום גבוה. בתוניסיה שתו חליטת עלי גרניום להקלה על צרבת ובחילה. בין היתר השתמשו בשמן לטיפול בצהבת, להמסת אבנים בכליות ולטיפול בדלקת בדרכי השתן.

שמן גרניום - אתריא בריאה מהטבע

שמן גרניום – חידוש העור וריפוי הגוף והנפש

בקיץ הוא דוחה יתושים, ובכל עונות השנה הוא משקם את העור, מאזן את המערכת ההורמונלית ותורם לבריאות הנפש – מנחם, מרומם ומרפא.

שמן גרניום מאזן הפרשת קורטיזול מקליפת האדרנל. הוא מאזן את רמת הסוכר בדם ואת משק הנוזלים. השמן מאזן לחץ דם גבוה ומשפר את זרימת הדם בגוף, מכווץ כלי דם ועוצר דימום, מפיג כיווץ שרירים ומקל על דלקת מפרקים.

נפש

שמן גרניום מאזן את נפש האדם ברגעי משבר; הוא מרומם מצב רוח ירוד, מנטרל מחשבות רעות ומפיג תשישות. הוא מסייע למתלבטים להחליט ולבחור, ומקל על הסובלים מחרדות ומדיכאון.

שמן אתרי גרניום - אתריא בריאה מהטבע

שמן גרניום – הסוד הנשי

מין ומערכת הורמונלית

על פי המסורת נחשב שמן גרניום לשמן נשי; הוא מעורר את קליפת האדרנל להפריש הורמונים, ומטפל בתופעות גיל המעבר כמו זיעה וגלי חום. השמן מקל על תופעות קדם וסת (PMS), מפחית גודש בשדיים ומטפל בדלקות בשד בקרב נשים מניקות. שמן גרניום מומלץ לשימוש בעת הלידה בהיותו מניע ומקדם לידה (ולכן אינו מומלץ לשימוש במהלך ההריון).

לימפה ומערכת החיסון

שמן גרניום מחזק את מערכת החיסון ומטפל במחלות אוטואימוניות. הוא מחטא, נוגד פטריות ונוגד דלקת ואנטי סרטני.

שמן גרניום ממריץ את מערכת הלימפה. הוא מאזן את פעילות הכליות וממיס אבנים בכליות, משתן ומנקז נוזלים שהצטברו בגוף, ויעיל לטיפול בבצקות ובצלוליטיס.

שמן גרניום - אתריא בריאה מהטבע

עור

שמן גרניום הוא אנטי דלקתי, מרגיע ומכווץ, ומשמש לטיפוח העור ושיקומו. השמן מזין את העור, מאזן יובש ושומניות ומטפל בהרפס ובפסוריאזיס. שמן גרניום מחטא חתכים ומזרז ריפוי פצעים וכוויות. הוא משקם רקמות וצלקות ויעיל לטיפול בדרמטיטיס וביבלות.

מערכת העיכול

שמן גרניום נוגד שלשולים ותולעים, ומצוין לטיפול בבקע בסרעפת ובאולקוס. השמן מאזן את פעילות הכבד ומסלק רעלים.

גרניום - אתריא בריאה מהטבע

שמן גרניום – מתכונים שימושיים לכל עת

לטיפול בהרפס: מכינים תערובת של שמן גרניום, שמן לבנדר ושמן אקליפטוס (על בסיס שמן נשא כמובן), ומורחים על השלפוחית.

לטיפול בגודש בשד: מוהלים 15 טיפות שמן גרניום ב־30 מ"ל שמן זית בכבישה קרה ומורחים על השד בזהירות, בלי למרוח על הפטמה. (כמובן שלפני ההנקה חשוב לשטוף את השד מתרכובת השמנים).

במקרים של דיכאון, מחשבות רעות ולבטים קשים, מריחים את השמן ישירות מן הבקבוק או שמים כמה טיפות במבער שמנים, מדולל במים. השמן במבער גם יסלק מן החדר ריחות רעים.

טבילה באמבט ובו כמה טיפות שמן גרניום היא מרפא למרבית הבעיות.

לבעיות הורמונליות ורגשיות או לטיפול בהפרעות במחזור הדם וטיפול בעור, מומלץ לעסות את הגוף בשמן אתרי גרניום לאחר שהשמן האתרי נמהל בשמן נשא (כדוגמת שמן שקדים או נבט חיטה).

גרניום - אתריא בריאה מהטבע

אזהרות

שמן גרניום הוא פוטוטוקסי, יש להימנע מחשיפה לשמש אחרי השימוש;

עלול לגרום לגירוי בעור, יש לערוך בדיקת רגישות לפני השימוש;

עשוי להוריד את רמת הסוכר בדם;

עלול לגרום לצימאון והתייבשות;

השימוש בשמן גרניום אינו מומלץ לנשים הרות, במיוחד בשליש הראשון.

*אף על פי שבארץ לא ניתן רישוי לשימוש בשמנים אתריים בבליעה, למעט מקרים חריגים, והשימוש במקרים אלה הוא באחריות הבלעדית של המשתמשים, חשבנו שיעניין אתכן לדעת גם על הצעות לטיפול הכרוכות בבליעה. במקרים אלו יש להיוועץ בארומתרפיסטים מוסמכים טרם השימוש.
      
לרכישת שמן אתרי גרניום מבית אתריא בריאה מהטבע – הקליקו כאן

לרכישה עכשיו

הצצה לחנות שלנו